tiistai 17. marraskuuta 2015

54. Kisakauden päätös

Lauantaina oli meidän osalta viimeiset koulukisat. Menin Eeliksellä C-merkin kouluohjelman ja Siiri meni ponilla B-merkin kouluohjelman.
Aikaisemmat koulukisat mitkä olen startannut Eeliksellä, ei ole mennyt niin hyvin. Eelis on aina laukkaosuuksilla ryöstänyt tai jotain muuta typerää. Tällä kertaa lähdin sillä mielin että saisin sen laukan pysymään tasaisena ja ennen kaikkea ponin pysymään hanskassa. En ehtinyt kauaa verkkaamaan, mutta poni kuitenki oli tosi kivan tuntuinen ja sitä ei tarvinnut paljoa tuuppia eteenpäin. Mikä parasta, poni oli tosi hyvin avuilla kokoajan ja sain sen kuuntelemaan vain minua. Lähdin siis toisena ja C:ssä oli siis 16 lähtijää.
Kun pääsin aitojen sisään, niin ratsastin tuomaripäätyyn ja tein muutaman pääty-ympyrän ravissa ja sitten otin myös laukkaakin vähän. Poni oli tosi kiltisti aidoissa. Pian sainkin lähtömerkin ja sain aloittaa.

Alkutervehdykseen tultiin aavistuksen vinossa. Raviin lähtö oli vähän laiska. Lävistäjä ME oli askeleen pidennys keventäen. Se oli ihan ok näin omasta mielestä. Sitten tuli BH lävistäjä ja keskivaiheilla oli 4 askelta käyntiä. Siirtyminen käyntiin oli hieman töksähtänyt mutta raviin oli sitten parempi. Sitten tulikin ensimmäinen laukannosto. Olin niiin tytyväinen kuinka hyvä se laukka oli ja se pysyi kokoajan samana. Poni ylläpiti laukan hyvin loppuun asti, eikä ryöstänyt. Alaspäin siirtymiset ei olleet oikein hyviä. Sitten täyskaarto, joka oli ihan hyvä. Vasen laukannosto ja pääty-ympyrät. Laukka olisi saanut pyöriä paremmin. Taas täyskaarto, joka oli paljon parempi kuin edellinen. Sitten vain suoraa uraa ja RS radan poikki ja I:ssä pysähdys. Pysähdys oli hyvä mutta raviin siirtyminen oli laiska. Mutta sain siitä kuitenkin 7,0. Ja lopputervehdys ja rata oli ohi. Poni oli ihan huippu ja olin niiiin tyytyväinen kokonaisuuteen. Radan jälkeen vein ponin talliin ja menin juttelemaan heti Siirin kanssa.

Olin vielä Siirin kanssa, kun kuulin prosentit. Prosentteja tuli 61,389%. Oltiin molemmat silleen että mitä ihmettä. Mun piti äkkiä lähteä pois siitä, kun aloin itkeen ja menin heti halaamaan ponia. Olin sijoilla viimiseen ratsukkoon asti, mutta sitten tipuin ja olin 5/16. Mutta se sijoitus ei tuo sitä hauskuutta kisoihin.

Siirillä meni kyllä tosi hienosti ponin kanssa vaikka se oli ollutkin vähän tahmea. Mutta prosentteja tuli silti päälle 63% ja he olivatkin sitten 2/16. Tämä oli niin hyvä päätös kisakaudelle että ei voisi olla tyytyväisempi! Ensi vuonna sitten jatkuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti